۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۴, جمعه

چهل و سه روز بی خبری از وضعیت فعال مدنی در اداره اطلاعات تبریز


گزارش دریافتی : حسین نصیری فعال مدنی آذربایجانی که توسط ماموران امنیتی در اطراف پل میانگذر دریاچه ارومیه بازداشت شده بود پس از گذشت چهل و سه روز از زمان دستگیری در شرایط بی خبری کامل به سر می برد.
به گفته نزدیکان این فعال مدنی، وی از زمان بازداشت تا کنون هیچ تماسی با منزل نداشته و این امر باعث نگرانی شدید خانواده از احتمال شکنجه وی شده است.
این فعال مدنی آذربایجانی در جریان همایش دفاع از دریاچه ارومیه در ۱۳ فروردین ۸۹ توسط ماموران امنیتی بازداشت وبه اداره اطلاعات اسکو و سپس اداره اطلاعات تبریز منتقل شده بود.
خانواده نصیری می گویند که مقامات قضایی به سوالات آنها در خصوص علت بازداشت این فعال مدنی جواب نمی دهند و درخواست ملاقات خانواده با وی را رد می کنند.
حسین نصیری پیش از این نیز در اردیبهشت ۸۶ و بدنبال پخش اعلامیه دعوت مردم به تجمع مسالمت آمیز در سالگرد چاپ کاریکاتور توهین آمیز در روزنامه ایران برعلیه آذربایجانیها بازداشت و از سوی شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز به شش ماه حبس تعزیری محکوم گردیده بود.
در جریان همایش دفاع از دریاچه ارومیه نزدیک به صد تن از شهروندان آذربایجانی که با ریختن آب به داخل دریاچه ارومیه سعی داشتند اعتراض خود به سیاستهای حکومت ایران در بی توجهی به خشک کردن این دریاچه را به نمایش بگذارند بازداشت شدند. اکثربازداشت شدگان پس از چند روز بازداشت به قید وثیقه و ضمانت آزاد شده اند.
گزارش ارسال شده به پارس دیلی نیوز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر