۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۴, جمعه

امور بانوان شهرداری تهران، پیشگام یارانه زاد و ولد!

در این طرح برای هر نوزادی که به دنیا می‌آید، حسابی از طرف شهرداری تهران باز می‌شود و بسته‌‌هایی فرهنگی به عنوان هدیه شهرداری به خانواده آن فرزند هدیه داده می‌شود.
خبر آنلاین : یارانه زاد ولد، تنها برداشت نامتعارف مسوولان شهرداری از خزانه شهر نبود. اواخر سال گذشته که شورای اسلامی شهر تهران، گزارش عملکرد مالی شهرداری را بررسی می‌کرد، نمایندگان مردم پایتخت با هزینه‌هایی مواجه شدند که بسیاری از آنها ربطی به مسئولیت‌های مدیریت شهری ندارد.
اداره کل امور بانوان شهرداری، جایی که تا چند ماه پیش، زهرا مشیر همسر شهردار تهران مسئولیت آن را برعهده داشت، فهرستی از هزینه‌ها را پیش‌روی نمایندگان شورا قرار داد و خواستار افزایش بودجه خود برای اجرای فعالیت‌های مشابه در سال 89 شد. 720 میلیارد تومان برای طرح غنچه‌های شهر، 200 میلیون تومان برای طرح نهضت محبت، 200 میلیون تومان برای برگزاری یک نمایشگاه عکس با عنوان زن در آیینه شهر، 50 میلیون تومان برای جشنواره‌ای کوچک با عنوان سفره سالم که به محلی برای تبلیغ محصولات غذایی تبدیل شد، 50 میلیون تومان برای جشنواره روز ملی دختران و انتخاب دختر نمونه و 100 میلیون تومان برای گردهمایی چند ساعته ای که با نام زنان عاشورایی در مهدیه تهران برگزار شد، از جمله هزینه‌هایی است که همسر شهردار در دوره مدیریتی خود انجام داد.بی‌آن که گزارش شفافی از نحوه هزینه‌کرد آن و دستاوردهایش منتشر شود.
زهرا مشیر ، معصومه آباد عضو شورای شهر تهران را به عنوان مشاور خود برگزید و اختیارات مالی و اداری گسترده‌ای برای وی درنظر گرفت. این در حالی است که در دوره‌های پیشین، اعضای هیأت نظارت بر انتخابات شوراها، با دقت عمل مانع تبدیل اعضای شورای شهر به ابواب جمعی شهرداری می‌شدند و بدین‌وسیله، نظارت شورای شهر بر عملکرد شهرداری به‌ویژه در بخش مالی، جنبه جدی‌تری داشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر