۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۴, جمعه

گزارش تظاهرات اعتراضی بر علیه موج اعدام های اخیر ـ لندن


گزارش دریافتی : روز چهارشنبه دوازدهم می 2010 مصادف با بیست و دوم اردیبهشت 1389 مقابل جاسوس خانه‎ی جمهوری اسلامی ایران جمع کثیری از ایرانیان مقیم لندن از ساعت شش تا هشت عصر تظاهرات اعتراضی برپا کردند.
این تظاهرات با خواست آزادی بی قید و شرط تمام زندانیان سیاسی و در اعتراض به اعدام ناعادلانه‎ی چهار تن از مبارزین خلق کرد به نام‎های فرزاد کمانگر، شیرین علم هولی ، فرهاد وکیلی ، علی حیدریان ، مهدی اسلامیان و هزاران انسانی که طی سی‎ و یک سال گذشته در بیدادگاه‎های جمهوری فاشیست اسلامی محکوم به مرگ شده و یا در درگیری‎ها و سرکوب‎های خیابانی جان خود را ازدست دادند.
شرکت‎کنندگان در این تظاهرات از سازمان‎ها و احزاب مختلفی گرد هم آمده بودند. آنان در کنار یک‎دیگر خشم و نفرت خود را با شعارهایی که کلیت جمهوری فاشیست اسلامی را نشانه گرفته بود، نشان دادند و هم‎چنین حضور پررنگ‎شان نشان همبستگی با خلق غیور و قهرمان کردستان و به ویژه خانواده‎های عزیزان از دست رفته بود.
شعارها از طرف شرکت کنندگان محکم و کوبنده فریاد می‎شد. این اتحاد که در جمع شرکت‎کنندگان موج میزد مامورین سفارت را به لرزه انداخته بود، به‎طوری که یکی از مامورین سفارت برای نشان دادن و به رخ کشیدن قدرت تو خالی‎اش از در سفارت بیرون می‎آمد و چند لحظه‎ای خود را به مردم نشان می‎‎داد. او قصدش فقط تحریک احساسات مردم مبارز بود و می‎خواست بگوید که از ما نمی‎ترسد، ولی این مامور اگر جرائت داشت بدون حضور نیروهای امنیتی و پلیس ویژه می توانست قدرتش را به نمایش بگذارد. البته بیش از این انتظاری نمی‎توان داشت. او جیره‎خوار رژیمی است که در سی و یک سال گذشته فقط با زور شلاق، شکنجه، زندان، اعدام و سنگسار و دیگر شیوه‎های سرکوب که حتی مردم را در زندگی خصوصی راحت نمی گذارند.
شعارهایی که توسط جمع ما متحدانه سر داده می شد از جمله: «فاشیست برو گم‎شو»،«مزدور برو گم‎شو»، «جمهوری اسلامی با هر جناح و دسته نابود باید گردد» لرزه بر آنان انداخت و تاثیر به سزایی داشت. او دیگر جرائت تکرار نمایش مسخره اش را نداشت.
در این تظاهرات شعار «زندانی سیاسی آزاد باید گردد» ، «کارگر زندانی آزاد باید گردد»، «جمهوری اسلامی رژیم ارتجاعی مرگت فرا رسیده»، «مرگ بر حکومت ضد زن»، «دانشجوی زندانی آزاد باید گردد»، «دانشجو، کارگر اتحاد اتحاد» بیش از پیش سر داده شد.
تظاهرات این روز تنها صحنه کوچکی از همبستگی و همیت مردم ایران با سایر خلق‎های قهرمان از جمله کرد، ترک، عرب، بلوچ و … می باشد. به‎طوری که این همبستگی باعث شده بود فضای امنیتی سفارت بیش از پیش شدیدتر شود، به‎طوری که حضور و کنترل پلیس در بین و اطراف جمعیت کاملا چشم‎گیر بود.
پری قدمی ـ لندن
2010-05-13
پرواز تا آزادی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر