۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۴, جمعه

در حمایت از رفتار اعتراضی در مقابل سفارت خانه های جمهوری اسلامی




کیانوش رمضانی : این مطلب را در بخشی از مقاله یکی از دوستان در فیسبوک خواندم: “…نگذارید عده ای دوست نادان یا دشمنان بسیار خطرناک دانا با غلبه بر احساسات شما و تحت نام جنبش سبز در خارج از ایران با حمله به سفارتهای جمهوری اسلامی نام جنبش سبز را با ترور و خشونت همراه کنند…” .
پس از تظاهرات بسیار موثر در اعتراض به اعدام فرزاد کمانگر و ادامه آن در ایتالیا و انگلستان، این دومین باری است که شاهد توجیه عدم حضور در این اعتراضات به این بهانه ها هستم.
هرکدام تلاش می کنند با تکیه به اصل نفی خشونت، ماهیت اعتراض را زیر سوال ببرند!!… اگرچه آنچه دیدنی است، مخفی شدن در عرصه عمل و محافظه کاری در پس کلمات تکراری و نخ نما است، اما برای روشن شدن کارکرد این اعتراضات مهم و مثبت نکاتی را یادآور می شوم
در شرایطی که حکومت کودتا با وقاحت و نادیده گرفتن تمامی اصول قانون اساسی و حقوق بشر، ناجوانمردانه فرزندان بی گناه سرزمین ما را به قتل می رساند و بی محابا مخالفین خود را مخالفین خداوند و محارب می نامد، در شرایطی که جوان بیست و اندی ساله را به نوشتن اعترافی نکرده ترغیب می کنند و به جای آزادی ،اعدام می کنند.
در شرایطی که یک رهگذر را تنها به دلیل جذاب بودن از مقابل مسجد قبا می دزدند و پس از تجاوز می سوزانند در شرایطی که یک دختر جوان را ناباورانه در میان چشم هزاران انسان با گلوله مستقیم به قتل می رسانند در شرایطی که رای مردم را می دزدند،در شرایطی که روزنامه ها را به قتل می رسانند و اصحاب آن را ناگزیر به تبعید، … سفارت خانه های جمهوری اسلامی تنها مکان های قابل دسترس است برای اعلام اعتراضی که دیده و شنیده می شود.
در ۱۹ اردیبهشت ماه، نتیجه خشم تنها ۲۰۰ ایرانی روشنفکر را در پاریس، نمایندگان حکومت کودتا دیدند… این پیام روشنی است که به وضوح به گوش و چشم کودتاچیان فرو می رود که: ما نماینده بیش از نیمی از جمعیت ایران هستیم که از درون چنین حسی نسبت به شما جنایتکاران دارند.
چهره نمای بیرون سفارت خانه شما پاسخ بسیار ملایمی است به جنایتی بسیار بزرگ. دور نخواهد بود زمانی که تمامی مراکز شما را همین جوانان سبز به این روز در آورند
و اما در مورد این دوستان و مقاله های نرم و لطیف که در انتقاد از این حرکت های اعتراضی نوشته اند (دوستانی که ما را دوست نادان خطاب می کنند و یا دشمنان بسیار خطرناک) باید بگویم که در این حرکت اعتراضی در پاریس، من و دوستان نویسنده و روزنامه نگار و شاعر و اندیشمندم حضور داشتیم و بازداشت شدیم.
تاثیر مثبت کاری که دوستان من می کنند چیزی است که در ورای تحلیل شما مخالفین این اعتراضات در حال شکل گرفتن است. شما آسوده بخوابید و دستبندهای سبزتان و یا شال های سبزتان را در میهمانی ها یا کافه ها به هم نمایش دهید . ما تازه وارد هستیم، به شما صدای مردم ایران را خواهیم رساند.
کیانوش رمضانی – پاریس
بیستم اردیبهشت ماه
فیلم ، اعتراض به‌ اعدام ها در برابر سفارت جمهوری اسلامی در پاریس در لینک زیر
http://parsdailynews.com/video/1642.htm
ارسال شده از آزادی بیان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر