۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۴, جمعه

بیانیه کمیته مرکزی کومه له به مناسب اعتصاب پیروزمندانه 23 اردیبهشت

هم میهنان مبارز! مردم آزادخواه کردستان!
امروز پنیج شنبه 23 اریبهشت با اراده و عزم و اتحاد شما به روزی ملی و تاریخی در کردستان تبدیل شد. اعتصاب سراسری و متحدانه کردستان پاسخی شایسته و پرتوان به سرکوب و تداوم اعدام مبارزین سیاسی کردستان بود که با سرعت خیره کننده ای ابعاد گسترده و جهانی یافت.
کمیته مرکزی کومه له ضمن تبریک به همه شما زنان و مردان مبارز از پاسخ متحدانه به فراخوان احزاب سیاسی قدردانی کرده و همصدایی احزاب سیاسی کردستان را می ستاید. اعتصاب سراسری و متحدانه شما و تعطیلی یک پارچه، اتحاد و همبستگی محکم تری را در مبارزات آتی رقم خواهد زد.کومه له زحمتکشان کردستان ضمن تبریک این پیروزی به خلق کرد و همه ی آزادی خواهان، در پیمانی مجدد برای اتحاد و اتخاذ موضع مشترک و همصدایی همه ی احزاب سیاسی و برای مستکحم تر کردن صفوف مبارزاتی در کردستان پیگیرانه تر از قبل به تلاش های خود ادامه دهیم.ضروروی است از همه ی احزاب سیاسی ایرانی که در چنین روزهایی هم علیه اعدام های سیاسی در کردستان و اعدام های اخیر و هم در حمایت از فراخوان برای اعتصاب عمومی به حمایت از خلق کرد برخواسته اند قدردانی نمود. از همه پناهندگان سیاسی و مهاجرین کرد و ایرانی در خارج کشور و حضورشان در اعتراضات خارج کشور در محکوم نمودن اعدام و کشتار جمهوری اسلامی سپاسگزاریم.
لازم است اشاره شود که هدف این بود که ما و دیگر احزاب سیاسی برای مقابله با توطئه های جمهوری اسلامی در به خشونت کشاندن مبارزات مردمی در کردستان با این اعتصاب اعتراضی مدنی و سیاسی و آرام را پیش برده باشیم. بنا به اخبار رسیده رژیم در پی انتقامجویی و اذیت و آزار مردم است. ما مطمئنیم که هرگونه توطئه برای انتقامجویی از خلق کرد با ایستادگی و همبستگی مردمی روبرو خواهد شد.لغو حکم اعدام و آزادی زندانیان سیاسی خواست خلق کرد است که باید اجرا گردد.
پایدار باد اتحاد و همبستگی صفوف خلق کرد
گسترده باد هم کاری و هماهنگی احزاب سیاسی
زنده باد آزادی و دموکراسی
سرنگون باد استبداد و دیکتاتوری
کمیته مرکزی کومه له زحمتکشان کردستان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر